Je hebt een koningin en een noodlijdende vereniging. Een ijzersterke combinatie, zeker als je daar nog de verkoop van oranje tompouces aan koppelt. Weliswaar was het allemaal weer heel kort dag en hebben de mannen achter de tompouces – Jaap en Pieter – het wiel soms opnieuw moeten uitvinden, maar het succes was er wel naar. Er zijn maar liefst 185 dozen à 4 stuks verkocht! Een aantal junioren slaagde er zelfs in bestellingen van 25 en 18 dozen te organiseren. Prachtig gedaan dus Mylou Roos (25 dozen), Babin van der Waal (18 dozen), Noa en Luke de Weerd (18 dozen) en Dylan de Ridder en Wessel de Kok (18 dozen)! Maar wat betekent dit nou? Dit betekent dat onze jeugd het komende seizoen weer met nieuwe ballen aan de slag kan, zonder dat we de penningmeester lief hoeven aan te kijken. Daar houden penningmeesters toch al niet van, want die moeten hun budget bewaken en dat maakt deze sponsoractie ook zo waardevol. Weg met die eitjes: nieuwe ballen zonder het budget te belasten! Deze actie was nogal ad hoc allemaal, maar dat doet er helemaal niet toe. Alles waar je nu tegenop loopt doe je volgende keer beter. Bovendien, je kunt stilzitten en afwachten of je zegt: we zetten een actie op en we zien wel waar het schip strandt. Dan kunnen we dit ook wel vertellen: dat schip strandde een paar honderd euro verder. Bedankt mannen!